Hur returnerar jag en produkt?

Vill du returnera en produkt till oss är vi tacksamma om du först registrerar/anmäler din retur till oss.
Det är inget krav på detta förfarande men det underlättar och snabbar upp processen då vi har dokumentation för produkten som kommer till vårt lager. Det gör du enklast genom att logga in på "Min sida" klicka på "Nytt returärende" och sedan välja "Ångrat köp". Vi kommer därefter återkomma till dig med vidare information om just din retur.

Vi kan lösa en returfraktsedel mot betalning efter du har anmält en retur. Om du väljer att skapa returfrakten själv så skall du skicka returen som direktpaket,
inte som avhämtning på utlämningsställe/servicepoint som kan försena returprocessen tills att vi har möjlighet att hämta ut ditt paket.
I värsta fall skickas tillbaka till avsändaren ifall vi inte har möjlighet att hämta ut det.
Det går även att returnera produkten i någon av våra fysiska butiker i Västra Frölunda eller Sundbyberg. 
 

Skicka returen som direktpaket, inte som avhämtning på utlämningsställe/servicepoint, om försändelsen hamnar på ett utlämningsställe/servicepoint kan det försena returprocessen tills att vi har möjlighet att hämta ut ditt paket eller skickas tillbaka till avsändaren ifall vi inte har möjlighet att hämta ut det.

Obs! Sundbybergsbutiken har begränsat med lageryta så gäller det returer av större produkter som TV, dukar mm ser vi gärna att du kontaktar oss först.

 

Klicka här för att skapa och registrera din retur. 

Vill du inte registrera din retur kan du använda nedan blankett från konsumentverket.
Eller klicka här för att ladda ner blankett från konsumentverket.