Retur - Garanti - Service

Hur returnerar jag en produkt?

Vill du returnera en produkt till oss är vi tacksamma om du först registrerar/anmäler din retur till oss. Det är inget krav på detta förfarande men det underlättar och snabbar upp processen då vi har dokumentation för produkten som kommer till vårt lager. Det gör du enklast genom att logga in på "Min sida" klicka på "Nytt returärende" och sedan välja "Ångrat köp". Vi kommer därefter återkomma till dig med vidare information om just din retur. Vi kan lösa en returfraktsedel mot betalning efter ...

Hur lång tid tar återbetalningen?

Har du returnerat en produkt till oss, kommer vi att kontrollera och säkerställa att produkten är i samma skick som när du mottog varan. I vissa fall kan vi även behöva funktionstesta produkten. Efter godkänd returhantering kommer vi att höra av oss till dig om kreditering av din order. Viktigt att notera är att vi jobbar i turordning med alla våra returärenden. Normal behandlingstid är 3-7 vardagar. Vid högsäsong kan krediteringen ta längre tid men vi sätter alltid tillbaka pengarna inom ...

Hur skapar jag ett supportärende?

Under fliken "Min Sida" klickar du på "Nytt supportärende" och följer därefter instruktionerna och fyller i de uppgifter som behövs. Inom 1-3 vardagar återkopplar våra service- koordinatorer till dig med information om hur vi går vidare med ärendet. Det går inte att registrera supportärenden via telefon eller mail utan detta görs endast via "Nytt support ärende" via hemsidan. Har ni problem med att lägga ett supportärende kontakta oss via mail eller telefon. Tfn 031 456 000 eller e-post sup...

Hur skapar jag ett garantiärende?

Innan du väljer att registrera ett garantiärende rekommenderar vi att du först kontaktar oss, så vi kan säkerställa att det upplevda felet inte handlar om en felaktig installation, inkoppling eller eventuell felaktig inställning. Detta är för din egen skull, då du annars debiteras för undersökning (ca 500-700 kr) av produkten om inget fel upptäckts, alternativt bedöms vara handhavandefel. Läs nedan. Du kan kontakta oss genom att skicka e-post till support@hembiobutiken.se (mailto:support@hembiob...

Hur lång tid tar det ett supportärende?

Hur lång tid ett supportärende kommer att ta beror på felet samt om vi behöver skicka in din produkt vidare till verkstad eller inte. Vi kan även behöva information från 3e part som tillverkaren av produkten. Hanteringstiden kan ta längre tid i fall det behövs beställas speciella reservdelar. Inkommande supportärenden behandlas i turordning och vi har som mål att lösa ärendet så snabbt det bara går. Tillbaka till föregående sida

Hur länge har jag ångerrätt?

Ångerrätten är 14 dagar och börjar gälla dagen efter du mottagit produkten! Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, som vi rättar oss efter, säger följande: Kapitel 2: "12 § Konsumenten får utöva sin ångerrätt endast om den vara som han eller hon har tagit emot hålls i väsentligen oförändrat skick. Detta gäller dock inte om varan har förstörts eller förändrats på grund av någon åtgärd som har varit nödvändig för att undersöka den eller på grund av någon omständighet som inte k...

Jag har köpt en produkt hos er och behöver hjälp!

Behöver du hjälp med en produkt som du har köpt från oss men inte får den att fungera som du hade tänkt dig kan du höra av dig till oss. Du kan välja att ringa in, maila eller lägga ett nytt supportärende. Vi finns här för dig i vått och torrt. Lägg ett supportärende här! (https://www.hembiobutiken.se/kundtjanst/support/) Ring oss: 031 - 456 000 Epost till oss: support@hembiobutiken.se (mailto:support@hembiobutiken.se) Tillbaka till föregående sida

Jag fick bara en snabbguide med till min produkt, kan ni skicka en riktig manual?

Om det inte medföljer en fullständig fysisk manual kan du oftast ladda ner på tillverkarens hemsida. Enklast är att via Google söka på produktens namn följt av "manual". Hittar du inte någon manual så kan du kontakta oss så kan vi se om vi kan hitta en åt dig. Tillbaka till föregående sida

Tar ni produkter i inbyte?

Vi tar normalt sett inte produkter i inbyte. Tillbaka till föregående sida

Kan jag beställa/köpa reservdelar hos er?

Absolut, du är välkommen att skicka en reservdelsförfrågan till support@hembiobutiken.se (mailto:support@hembiobutiken.se) så hjälper vi till dig hitta rätt i reservdelsdjungeln! Tillbaka till föregående sida

Har ni 3 års garanti?

När du köper en vara av oss ingår ett garantiåtagande mellan dig som köpande kund och oss som leverantör. På många av våra produkter lämnar vi 3 års garanti med service och support fram till dess. Undantag gäller för in-ear hörlurar och andra hygienprodukter samt förbrukningsvaror (t.ex. projektorlampor) och liknande där istället tillverkarens garanti gäller. Garantitid för produkten står på dess produktsida under specifikationer. Har du köpt varan av oss står det även med på ditt kvitto. Note...