Leverans

Kan jag få leverans till annan adress eller företag?

I vår kassa kan du ange leveransadress och fraktalternativ. Tillbaka till föregående sida

Kan jag ändra leveranstiden på min order?

Har du lagt en order och vi har inte skickat iväg den ännu till dig så kan du kontakta oss, är det en lagervara gör du bäst i att ringa 031 456 000, vi kontrollerar även epost kontinuerligt men med risk för att vi inte hinner se det innan varan utlevererats från lager. Har din order däremot hunnit lämnat vårt lager så rekommenderar vi dig att kontakta fraktbolaget för att ändra leveranstiden. Tillbaka till föregående sida

Jag har valt att hämta i butik

Har du lagt en order och vill hämta din beställning i en av våra butiker så får du invänta sms-avisering för att hämta ut. På produktsidorna kan du även se vår lagerstatus i respektive butik. Om du beställt en vara som finns på lager i den butik du ska hämta i större mängd kan du räkna med att vi har möjlighet att hantera ordern i butiken även innan SMS-aviseringen. Tillbaka till föregående sida

Vilka fraktbolag använder ni er utav?

Beroende på vikt och storlek på din beställning samarbetar vi med följande fraktbolag: - Postnord - DSV - DHL - BEST Vill du hellre att vi budar din beställning lokalt i Göteborg / Stockholm så använder vi oss av Jetpack eller Best. För bud behöver du kontakta oss för prisförslag och tid. Minimidebitering är 250kr. Alla fraktalternativ är inte tillgängliga för alla typer av produkter/leveransställen. I vår webbshopkassa så ser du en lista på aktuella fraktalternativ för din beställning...

Vad menas med "skickas innan 13:00"?

Har vi en produkt i vårt lager så skickar vi normalt sett iväg din order samma dag så länge beställningen är inne i rätt tid. Skickas betyder inte att du kan ta emot varan samma dag utan det tillkommer frakttiden från oss till dig som vald transportör står för. Normalt sett kan vi skicka din beställning samma dag om varorna finns på lager och vi har fått beställningen innan kl 13.00. Tillbaka till föregående sida

Vad menas med att en produkt är "Beställningsvara"

Står det att en produkt är "Beställningsvara" innebär det att vi beställer varan från vår leverantör efter vi fått en kundorder. Det står även vad en normal leveranstid är, tex 3-8 dagar innan vi får in varan till vårt lager. Är du osäker kring att lägga beställning på dessa förutsättningar kan du kontakta oss för att få mer detaljerad leveransinformation kring beställningsvaror. Tillbaka till föregående sida

Vad menas med leveranstid 3 - 8 dagar?

Om en produkt finns fysisk hos en av våra leverantörer tar det ca mellan 3 till 8 dagar tills vi kan skicka produkten. Detta är en standardtid och det kan när vi beställer från leverantören handla om längre leveranstid vilket vi då meddelar. Tillbaka till föregående sida

Kan jag spåra min leverans?

Spårningsnummer/kollinummer skickas till dig via epost som automatiskt skickas när din beställning lämnar vårt lager. Ibland kan din beställning ha flera olika kollinummer om man bedömt att beställningen är för stor för att skickas i ett och samma kolli. Mycket små varor som skickas via Brev har dock inga kollinummer. I epostmeddelandet finns länk för att spåra ditt kollis transportväg hos fraktbolaget. Tillbaka till föregående sida

Jag har inte hämtat ut mitt paket - vad händer nu?

Om ditt paket lämnas outlöst hos ombudet kommer du debiteras från 395 kr för extra frakt och hantering av paketet, när det kommer åter till vårt lager. Vill du returnera din beställning snabbar du upp förfarandet genom att du hämtar ut ditt paket och registrerar ett returärende under Min Butik enligt våra köpvillkor. Tillbaka till föregående sida

När skickar ni min order?

När din order skickas får du ett bekräftande epostmeddelande med information om våra leveranser och försändelsens kollinummer för spårning av ditt paket. Vid varje produkt står ett normal tid för utleverans från vårt lager. Exempelvis ett datum eller om vi har varan på lager. Köper du flera varor kan du efter köpet välja om du vill att det som finns på lager skickas direkt och övrigt restnoteras för senare leverans, eller om du vill att allt ska skickas vid ett tillfälle. Tillbaka till f...

Min produkt har blivit försenad?

Om din produkt får ändrat leveransdatum så informerar vi normalt sett om det. Vi utgår från information från tillverkare och/eller leverantör och dröjer inte med att delge denna information om förseningar uppstår. Vi är i vår tur beroende av våra leverantörers information. På hemsidan står alltid beräknat leveransdatum för nya beställningar, för redan lagda beställningar skickas separata mail ut till de kunder som beställt med en så exakt tidsangivelse som möjligt. Tillbaka till föregåe...

Kan jag beställa med expressleverans?

Det många leverantörer kallar Expressleverans, är något vi ser som normal leverans. Vårt mål är att skicka beställningar som finns på lager samma dag så länge beställningen kommer in inom den tid som anges på produktsidan. Normalt är detta kl 13.00. För akuta ärenden, med lokal budning kan du kontakta oss för speciallösningar för tilläggsbetalning. Exempelvis budning samma dag. Tillbaka till föregående sida

Erbjuder ni inbärning?

När det gäller inbärning behöver du kontakta oss i samband med ditt köp då det beroende på ort och storlek på godset ser lite olika ut från fall till fall. En tilläggskostnad tillkommer för inbärningstjänst och räknas ut när vi får förutsättningarna. Hör av dig till order@hembiobutiken.se (mailto:order@hembiobutiken.se) så hjälper vi dig! Tillbaka till föregående sida

Erbjuder ni installation?

Ja, vi utför både egna installationer och har ett utökat samarbete med www.teknikpartner.se. Kontakta oss så går vi igenom vad ditt behov är. Tillbaka till föregående sida

Kan jag hämta varorna i era butiker?

Absolut. Beställ online och få produkten levererad till valfri butik för trygg och säker leverans. Du anger Avhämtning Butik som fraktalternativ. Obs: Invänta avisering på sms. Tillbaka till föregående sida

Erbjuder ni hemleverans?

Ja, vi erbjuder hemkörning av varor till hela Sverige oavsett storlek. Detta är ett alternativ som kan uppgraderas till i fraktkassan eller som ingår per automatik för vissa större leveranser. Viktigt är att inbärning ingår inte i tjänsten men går i vissa fall att köpas till. Leverans ingår till Tomtgräns eller Port för flerfamiljshus. Tillbaka till föregående sida

Har ni fri frakt?

Ja, det har vi! Alla priser du ser på Hembiobutiken.se är inklusive frakt, och det gäller även för gods över 20 kg som levereras hem. Gods under 20 kg går såklart också att få hemlevererad mot en tilläggskostnad som du ser direkt i kassan innan du slutför ditt köp. Tillbaka till föregående sida