Beställning

Hur avbeställer jag en order?

Om du vill lägga till en vara, byta produkt/färg eller avbeställa en order kontaktar du oss via order@hembiobutiken.se (mailto:order@hembiobutiken.se) och anger ditt ordernummer så hjälper vi dig göra de ändringar som behövs! Du kan även avbeställa via telefon på 031 - 456 000. Tillbaka till föregående sida

Kan ni hjälpa mig att lägga en order?

Javisst, det kan vi göra. Vi har möjlighet att lägga upp en order åt dig både i butik och över telefon. Vill du hellre prata med oss innan du lägger en order når du oss på: 031-456 000 Tillbaka till föregående sida

Vad är normal leveranstid?

Produkter i lager skickas normalt sett samma dag om beställningen är lagd innan klockan 13. Därefter fraktas varorna med valt transportföretag. Transporttid varierar mellan företagen men är normalt mellan 1 och 5 vardagar. Beställningsvaror skickas normalt sett inom 3-8 arbetsdagar eller om det står ett förväntat datum som vi ska få in dessa på vårt lager på produktsidan, med vissa undantag vid exempelvis slutförsäljning, komponentbrist eller andra yttre omständigheter som påverkar tillgången. ...

Kan jag handla som företag?

Ja, det går utmärkt att handla från oss som företagare eller via företag. I vår Klarna Check Out lösning (ehandelskassan) så kan du trycka på Ändra när dina namn och adressuppgifter kommer upp. Där väljer du sedan Organisation istället för Privatperson. Därefter kan du gå vidare i kassan och avsluta köpet som företagare. Obs. att avtalsvillkor mot företag och avtalsvillkor mot privatpersoner skiljer sig åt. Alla priser är fortfarande inklusive moms men momsen specificeras på kvittot. Ditt kvitt...

Kan jag handla till Stat och kommun?

Ja, vi hanterar ofta beställningar från statliga institutioner och kommuner. Viktigt är att du följer de regler och riktlinjer som gäller i din organisation angående rekvisitioner mm. Du kontaktar oss på order@hembiobutiken.se (mailto:order@hembiobutiken.se) när du har produkter du önskar beställa från oss. Tillbaka till föregående sida

Hur blir jag medlem i Hembioklubben?

Alla som lagt en order på Hembiobutiken.se blir automatiskt medlemmar i Hembioklubben, och allt du behöver göra för att ta del av medlemspriserna är att logga in på din profil. Har du inget lösenord klickar du på "Glömt ditt lösenord?" och anger den e-postadressen du använde när du gjorde din beställning så skickas en lösenordsåterställning till dig. Du kan även bli medlem genom att klicka på "Min butik" högst upp i menyraden och sedan välja "Gå med i Hembioklubben". När du ändå hittat hi...

Utför ni kalibrering av TV/Projektor?

Ja, vi är ISF-certifierade inom TV- och projektorkalibrering och kan utföra kalibrering direkt i butik eller hemma hos dig vid behov. Tjänsten är dock begränsad kapacitetsmässigt för kalibreringar ute hos dig som kund och är även beroende på vart du bor. Har du mer frågor kring kalibreringstjänsten så kontakta oss på info@hembiobutiken.se Klicka här (https://www.hembiobutiken.se/produkter/tjanster/kalibrering/276740-isf-kalibrering/)för att beställa ISF-kalibrering. Tillbaka till föregå...

Var ser jag mina tidigare beställningar?

Din beställningshistorik finner du under fliken Min butik -> Mina beställningar högst upp på Hembiobutikens websida. Klicka här för att komma till dina beställningar! (https://www.hembiobutiken.se/min-butik/mina-bestallningar/) Tillbaka till föregående sida

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?

Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse via mail till den e-postadress som angavs vid köpet. Om du lagt en beställning men inte fått någon bekräftelse - kolla din skräppost och dubbelkolla även att du angav rätt e-postadress vid köpet. Du kan logga in under Min Butik och ska där hitta din beställning. Kontakta oss på order@hembiobutiken.se (mailto:order@hembiobutiken.se) om du behöver ytterligare hjälp. Tillbaka till föregående sida

Skickar ni alltid ut en orderbekräftelse?

Ja, vi skickar alltid ut en orderbekräftelse. Dels skickar vi ett mail till dig när vi mottagit ordern (har du inte fått detta så titta i ditt spamfilter). Du kan även logga in under Min Butik på vår websida och se din beställning där. När vi fått in din beställning ser vi så att allt ser riktigt ut och därefter får du (om du handlar via ehandeln) ett mail till med information om att ordern är godkänd. När beställningen skickas från oss kommer du också att få ett leveransbesked per e-post. Om ...

Var hittar jag mitt kvitto?

Kvitto följer alltid med fysiskt med leveransen, och finns utöver det att hitta i ett separat mail från Klarna eller via Klarnas app. Du kan också logga in på "mina sidor" för att hitta och skriva ut dina kvitton. Tillbaka till föregående sida